Despre ce s-a vorbit la WeContent, prima conferință de content marketing din România

Despre ce s-a vorbit la WeContent, prima conferință de content marketing din România

Am participat (noi, PeopleCentric) la WeContent, prima conferință de content marketing din România, reprezentați fiind de colegul și partenerul meu Mircea Criveanu, în calitate de Speaker. A vorbit despre tehnologiile viitorului în content marketing, în context de inbound marketing și … nu numai.

Prezentarea poate fi găsită aici.

Prezentare.

Bune prezentări, bun content la #WeContent, dar mai ales mi-au plăcut câteva idei ale speakerilor, pe care aș vrea să le împărtășesc și cu voi.

Principiile fundamentale ale content marketingului sunt: empatia, curiozitatea, povestea și momentul. Sigur că este important să fii empatic în ceea ce-i privește pe oamenii care cumpără de la afacerea ta, să fii curios pentru a-i înțelege mai bine, să le spui o poveste cu care aceștia să rezoneze și, mai ales, să alegi momentul potrivit: când să asculți și când să vorbești.

”Nobody cares about your products and services (except you). What people care about are themselves and solving their problems” – David Meerman Scott

Fiind content marketer și nu numai, este important să înțelegi acest lucru și să realizezi care este cel mai bun mod de a satisface nevoile oamenilor, iar astfel să îi face pe aceștia să considere produsul/serviciul pe care îl oferi, să-l cumpere și apoi să-ți devină loiali.

Sinceritatea este esențială. În formularea unei povești, ceea ce aduce oamenii mai aproape este exact acel lucru pe care brandul tău îl spune, iar celelalte nu, pentru că poate se tem de adevăr. Iar asta pentru că nu există perfecțiune. Dacă ar exista, nu ar mai fi nevoie ca aceasta să fie povestită, pentru că toți ar ști de ea.

Crează-ți o persona

Un alt lucru foarte important discutat la #wecontent este să le vorbești oamenilor pe limba lor. Crează-ți o ”persona”, un individ reprezentativ pentru target-ul business-ului tău și vorbește ca și cum ai vorbi cu el.

Folosește head-line-uri. Scurte și cuprinzătoare, pentru că atention spam-ul a scăzut și va mai scădea. Dacă reușești în 3 secunde să captezi atenția unei persoane, ți-ai îndeplinit misiunea.

”Make emotional connections, tell powerful brand stories, change behaviours.” Desigur că această afirmație este una generală, dar dacă înțelegi că (și astăzi) publicitatea este despre emoție și fericire, vei ști cum să-ți stabilești mai departe strategia de (content) marketing.

Au mai fost idei, dar astea mi s-au părut cele mai relevante și ușor de explicat. Povestim mai multe la o cafea cu și despre content marketing.

No Comments

Post A Comment