De ce afacerea ta are nevoie de un cont de Facebook Business Manager?

De ce afacerea ta are nevoie de un cont de Facebook Business Manager?

De ce afacerea ta are nevoie de un cont de Facebook Business Manager?

Social media a devenit locul unde din ce în ce mai mulți oameni își încep ziua, își petrec pauzele de la job sau timpul liber. În mediul online au loc cele mai importante tranzacții, iar fiecare afacere are nevoie de o identitate online puternic construită, pentru a ajunge la publicul său țintă și pentru a-și crește vânzările.

 

Totuși, uneori gestionarea conturilor de social media ale afacerii tale pare dificilă. Facebook a pus la dispoziția tuturor celor care au afaceri sau agențiilor care gestionează conturile de Facebook și Instagram pentru diverse afaceri, un instrument gratuit, cu ajutorul căruia să poată administra atât campaniile de promovare cât și dialogul cu publicul . Poți să-l privești ca pe un prieten de nădejde și indispensabil afacerilor cu conturi de Facebook și Instagram, care odată ajuns pe mâinile unui om cu un minim de experiență poate face lucruri impresionante.

 

Este vorba despre Facebook Business Manager, un instrument prin care poți crea și programa campanii de marketing, organiza și monitoriza activitatea conturilor de Facebook și Instagram ale afacerii tale, cu scopul de a genera mai multe vânzări.

 

Acest instrument are grijă ca „lucrurile să se întâmple” în social media. Însă lucrurile astea nu merg de la sine. Pentru a comunica în mod profesionist cu actualii și potențialii tăi clienți, pentru a crea campanii de marketing orientate spre rezultate, ai nevoie de ajutor de specialitate din partea unei agenții de marketing. Facebook Business Manager este un instrument, însă „creierul” care îl face să funcționeze este specialistul în marketing.

 

 

Ce beneficii oferă un cont de Facebook Business Manager pentru afacerea ta?

 

În primul rând, ai posibilitatea să creezi sau administrezi mai multe conturi de Facebook și Instagram, o facilitate esențială dacă ai mai multe branduri sau mai multe afaceri, dar în egală măsură dacă reprezinți o agenție de marketing digital. În plus, poți crea liste de audiențe segmentate și foarte bine definite pentru ca reclamele tale să ajungă la publicul dorit. Tot în acest loc, poți avea și un catalog de produse, astfel, putem spune că Facebook Business Manager încorporează tot ce ai nevoie pentru a crea în mod profesionist strategii de promovare și campanii de succes pe Facebook și Instagram pentru afacerea ta.

 

În al doilea rând, prin intermediul Facebook Business Manager poți controla permisiunile de acces și utilizare pentru persoanele sau partenerii care colaborează cu tine. Tu menții însă controlul, deoarece ai rolul de administrator.

 

Un alt beneficiu important al acestui instrument, este că poți monitoriza simplu și rapid reclamele și campaniile pe Facebook și Instagram. Ai acces la informații despre felul în care s-a cheltuit bugetul, ce cost plătești în momentul în care cineva dă click pe reclamă, informații despre câte persoane au văzut reclama respectivă, ce impact a avut și multe alte date utile. Aceste date sunt foarte importante deoarece pot fi folosite în crearea unui raport de campanie, pentru analiza rezultatelor și eventualele ajustări și îmbunătățiri, dacă nu s-a atins obiectivul campaniei.

 

Deoarece este important să investești eficient bugetul campaniei, Facebook Business Manager îți oferă posibilitatea de a optimiza automat bugetul în funcție de diferiți parametri, pentru a obține, spre exemplu, cel mai bun cost pe un click (Cost per Click sau CPC) sau cost pe mia de afișări (CPT sau Cost Per Thousand).

 

 

Cum creezi un cont de Facebook Business Manager?

 

Procesul de creare al contului de Facebook Business Manager este foarte simplu. În primul rând, trebuie să ai un cont de Facebook personal și măcar o pagină de Facebook. Apoi poți accesa  business.facebook.com/create și să dai click pe „creează un cont/ create account”. Introduci numele și te conectezi, apoi va urma o serie de indicații ușor de urmărit pentru crearea contului de afaceri. Este important ca acest cont de publicitate să fie deținut de persoana care plătește ulterior facturile.

 

Pentru a atribui permisiuni în contul de Facebook Business Manager al afacerii tale, pașii sunt foarte simplii și dacă îi urmezi cu exactitate, n-ai cum să dai greș:

 

  1. Mergi la „Setări/ Settings”, dai click pe „Persoane și active/ Users”, apoi pe „Persoane/ People” și selectezi pe cine autorizezi pentru a avea acces la contul tău de publicitate. Este recomandat să alegi cel puțin două persoane ca administratori.
  2. Tot de la „Setări/ Settings”, dai clik pe ”Conturi Instagram/ Instagram Accounts” pentru a conecta contul de Instagram la Facebook Business Manager.
  3.  La fel trebuie să faci și cu pagina de Facebook a afacerii tale: mergi la „Pagini/ Pages”, dai click pe „Adaugă pagini noi/ Add a Page” și conectezi pagina sau paginile afacerilor tale.

 

Dacă alegi să colaborezi cu agenții de marketing sau specialiști care se ocupă de promovarea afacerii tale pe social media, e necesar să le oferi acces în contul de publicitate, urmând aceiași pași. Nu-ți face griji, tu alegi ce nivel de acces primesc persoanele partenere, iar ulterior, aceștia vor trimite permisiunile de acces pentru persoanele care se ocupă efectiv de promovare.

 

 

Cum configurezi modalitățile de plată în Facebook Business Manager?

 

Această etapă este foarte importantă pentru a te asigura că reclamele vor ajunge la clienții tăi și că totul se desfășoară în parametri normali. Modalitățile de plată se configurează la început și nu vei mai avea de parcurs acest proces, în afara cazului când vrei să schimbi contul din care se vor face plățile sau când cardul asociat nu mai e valabil. Urmează acești pași și configurează simplu și rapid modalitatea de plată pentru contul tău de Facebook Business Manager:

 

  1. Mergi la „Setările afacerii/ Business Settings”, dai click pe „Plăți/ Payments”, apoi pe „Adaugă o modalitate de plată/ Add a Payment Method”;
  2. În secțiunea „Roluri Financiare/ Assign Finance Roles”, poți alege nivelurile de permisiuni. Poți atribui rolul „Editor Financiar/ Finance Editor” pentru persoana care se ocupă de facturi, iar rolul de analist financiar, pentru persoana care va controla datele și informațiile. Această persoană va putea doar să vadă aceste informații, fără să aducă modificări;
  3. Este foarte important să actualizezi adresele de e-mail unde vor fi trimise facturile și restul de informații din acest palier. Pentru a face acest lucru, dă click pe secțiunea „Plăți/ Payments”, apoi pe „Credit cont/ Credit Account” și apoi pe secțiunea „Adrese de e-mail pentru facturi/ Billing address”. Din această secțiune poți actualiza adresele de e-mail, pentru ca totul să fie pregătit.

 

Este important să știi că setările pot fi modificate ori de câte ori e nevoie, chiar în fiecare zi, așadar nu-ți face griji că odată ce setezi o modalitate de plată, aceasta nu se mai poate schimba sau adapta.

 

Facebook Business Manager este cel mai folosit instrument de management a conturilor de social media și a campaniilor de promovare. Eficiența sa nu este contestată, iar ceea ce îl face și mai căutat și apreciat, este faptul că nu te costă nimic să-l folosești. Este complet gratuit! Organizare, planificare și testare într-un singur instrument.

 

 

Concluzii

Sperăm că în acest articol am putut surprinde motivele și informațiile de care ai nevoie pentru a putea să îți creezi un cont de Facebook Business Manager. Acesta este un instrument de care orice afacere are nevoie, mai ales de când social media a devenit o parte importantă din viața oamenilor, cu atât mai mult de când cu pandemia și distanțarea socială.

Afacerea ta are nevoie să comunice performant în social media, iar un instrument ca Facebook Business Manager prin care să poți gestiona conturile, postările și reclamele din Facebook și Instagram va face diferența dintre performanța afacerii tale și cea a concurenților.

No Comments

Post A Comment