15 Sep Ce este Content Marketing?
O întrebare pe care o întâlnesc adesea în discuțiile cu clienții cărora le propunem o abordare de tip content marketing.
Pentru a răspunde ar trebui să ne amintim în ce lume trăim. Astăzi, ceea ce experții în comunicare numesc zgomot – multitudinea de mesaje de care fiecare suntem asaltați pe o multitudine de canale – a ajuns la un nivel atât de ridicat încât oamenii se protejează instinctiv. S-au obișnuit să identifice mesajele de marketing și “miros” rapid când e vorba reclamă directă, aceea menită să le capteze cu forța atenția.
Acest comportament face ca mesajele de vânzare directă să fie respinse de la început, oamenii preferând să caute ce au nevoie și când au nevoie. Asta pentru că ei au puterea iar brand-urile care încă mai cred altfel văd o scădere drastică a ratelor de conversie a campaniilor de tip push.
Mai simplu spus, dacă insiști să vinzi de la prima întâlnire (virtuală sau fizică) te vei trezi că faci eforturi intense cu rezultate precare. Și cum ar putea fi altfel dacă, la fel ca în relațiile umane, ai nevoie să parcurgi anumiți pași pentru ca celălalt să capete încredere în tine și implicit în ceea ce ai de oferit.
Dar să revenim la întrebarea din titlu. Răspunsul pe care îl prefer este acesta:
Content marketing este acel tip de marketing care stimulează interesul legat de produse/servicii sau de o categorie anume prin crearea și distribuția content-ului (materiale scrise sau video) care nu promovează în mod explicit un brand.
”Stai puțin!”, vei spune. ”Cum adică nu promovează în mod explicit?”. ”Marketing-ul nu mai este despre promovare?”. Ei bine, da, vei parcurge câțiva pași în care vei vorbi puțin sau chiar deloc despre brand-ul tău. Și nu vei vinde. Te vei concentra exclusiv să asculți și să înțelegi ceea ce clienții tăi vor, care le sunt nevoile. Apoi le vei ”vorbi” despre cum le pot fi satisfăcute aceste nevoi.
Și da, procedând astfel, oamenii vor căpăta încredere, te vor vedea ca pe un expert în domeniul tău și vor veni către tine, atunci când au nevoie. În plus, se va mai întâmpla ceva extrem de interesant. Fără ca tu să știi, aceiași oameni te vor recomanda pentru că ceea ce spui/scrii este relevant pentru domeniul tău de activitate. Așa că vei vedea o creștere a numărului de clienți, fără să poți identifica cu certitudine o anumită acțiune de marketing. Este efectul silențios al content marketing-ului, un premiu pe care-l primești atunci când faci lucrurile așa cum trebuie, coerent și constant.
No Comments